2017 m. sausio 5 d., ketvirtadienis

Naujųjų belaukiant - Olomoucas (Čekija), Melkos vienuolynas (Austrija)

Beveik kiekvienais metais iki paskutinės minutės nežinome kur ir su kuo sutiksime Naujuosius metus. Dažniausiai pasirenkame tinkamą draugų kompaniją, ar tai savo šeimą. Nesvarbu ar namuose, ar kavinėje, sėdame prie maistu nukrauto stalo, valgydami laukiame 24 valandos, šaunam šampaną, žiūrim į danguje blyksinčius fejerverkus, šokam iki paryčių - smagu!.
Paskutiniu metu pasidariau toks žmogus, kuris nemėgsta užstalių balių, taip pat ir Naujus sutikti sėdint už stalo manęs šį kart nežavėjo.  Norėjosi kažkaip įsimintinai, naujai, galbūt net ramiai juos sutikti. Viena iš minčių šovusių į galvą, Nauji metai svetur. Senokai su draugu audėm mintį pamatyti Vieną. Tad radę pasiūlymą Naujuosius metus švęsti būtent ten, nieko nelaukę pasidovanojome sau šią kelionę.
Tai trijų dienų kelionė autobusu. Išvykome gruodžio 30 d.

Visą dieną praleidę autobuse, su keliais sustojimais pramankštinti kojas ir pavalgyti, vakarop sustojome Olomouce (Čekija). Tai istorinė Moravijos sostinė. Miestas žinomas nuo Romos imperijos laikų, kuomet čia buvo įkurta romėnų tvirtovė. Trumpai prasibėgome  per vakarinį miestą.

Šv. Trejybės kolona, miesto rotušė.

Labai gaila, kad toks trumpas laikas buvo skirtas pasigrožėjimui Olomouco miestu. Pamatėm iš ties nedaug.
Nakvojome Čekijoje, Breclavos miestelyje esančiame viešbutyje. Viešbutukas įsikūręs šalia Breclavos pilies, sakyčiau gal net pačiame pilies kieme. Pro kambarėlio (kuris man priminė filmuose matytus tarnų kambarėlius) langą matosi apgriuvusi, nelankytina pilis.

Kaip visada, jei jau kur nors esu, tai turiu pamatyti kuo daugiau. Tad išėjome pasivaikščioti po naktinį Breclavos miestelį. Tai paprastutis, kuklutis, gražus miestelis. Žmonių sutikome vos kelis.

Įėjimas į viešbučio kiemą.
Kambariai. Mums atiteko "garbingas" 5 kambarys :D

Breclavos miesto eglė
Išsimiegoję, anksti (7.15 val) papusryčiavę (švediškas stalas) sėdome į autobusą ir pirmyn į Melką.

Kelionė tęsėsi romantiškuoju keliu palei Dunojų, besigrožint upės pakrantėje išsidėsčiusiomis mažomis vyndarių gyvenvietėmis. Vaizdai nuostabūs, tik spėk dairytis. Ne viską pavyko įamžinti, kiek pavyko važiuojant pykštelt pro autobuso langą, tiek tų ir atsiminimų. (Foto darytos telefonu).

Taip besigrožėdami vaizdais pasiekėme Melką, tai kultūrinis ir dvasinis Žemutinės Austrijos centras. Aplankėme didingą benediktinų vienuolyną. Tai vienas didžiausių barokinių vienuolynų Europoje, garsus savo biblioteka, kurioje saugoma daugiau nei  130000 vertingų leidinių. Biblioteka atrodo įspūdingai (fotografuoti griežtai ten draudžiama, nors mačiau slapta tai darančių. Aš sąžininga šiuo klausimu :D). Taigi, sustojome aikštelėje iš kurios matosi ant kalno esantis vienuolynas.

Iki vienuolyno kelias veda siauromis miestelio gatvelėmis, taip pat teko įveikti nemažai laiptelių.

Paštas
Priėjus vienuolyną, už užrakintų vartų matosi didelis vienuolyno sodas. Kadangi mes ten vykome žiemą, nors sniegelio nė su žiburiu nerasi, tad sodo grožybių pamatyti neteko, galima buvo tik įsivaizduoti kaip ten vasarą būna gražu.

Sodo kampelis

Įėjimas į vienuolyną

Vienuolyno kiemas. Kairėje įsikūrusi administracija, dešinėje dar veikiantis vienuolynas, žiūrint tiesiai - muziejaus dalis :)
Vaizdai iš vienuolyno balkono

Įėjimas į biblioteką

Įėjus į vienuolyną mus pasitiko gidė (ekskursijos kaina su gide 14 eur).
Iš visos ekskursijos po vienuolyną, didžiausią įspūdį man paliko garsioji biblioteka bei bažnyčia.
Biblioteka. Tai dviejų aukštų biblioteka. Bet nereikia ir antro aukšto, lentynos tokio aukščio, kad norint pasiekti viršutinėse lentynose esančias knygas yra tam skirtos kopėčios. Skaitymui (šviesai gauti) atsidaro slaptos durys, kurios atrodo kaip eilinės knygų lentynos. Antrame aukšte skaitymui skirtose vietose yra langai.

Bažnyčia. Visa bažnyčia  tviska aukso spalva, nors tikro aukso sakė ten yra vos  5 kg. Bažnyčia tiesiog žėri prabanga. Mums įėjus grojo vargonais. Tiek vaizdas, tiek garsas sukūrė įspūdingą atmosferą.  Po apsilankymo vienuolyne, turėjom šiek tiek laisvo laiko pavaikštinėti po Melkos miestelį. Šiltas, jaukus miestelis.

Vienuolynas iš miestelio pusės

Namas ant uolos...

Toliau laukia kelias į Vieną. Lekiame ... -> Nauji metai žėrinčioje Vienoje (Austrija).