2021 m. balandžio 25 d., sekmadienis

Lekiam Lietuvos keliais. Gardų ozas. Jogaudų apžvalgos bokštelis.

Pavasaris, kaip ir mano atostogos, įgauna pagreitį...

Ruošiu namų darbus ir, su bendražyge, lekiam link pajūrio!  Prie jūros esam buvusios N kartų, bet lankytinų vietų lankymo turo, pakeliui, dar nebuvome susikurpusios.

Norisi ir ten, ir ten... Atsirinkau, kas man atrodė įdomiausia ir verta pamatyti. Tad, kraunamės kuprines, būtinai reik pasiimti maudymukus (beje, juos pamiršom :D) , juk ne bet kur, o į pajūrį lekiam. :D Apie žiemines striuke ir šiltas pirštines net nepagalvojome... Būtų tikrai pravertę.  Dabar, kad nesuledėti, teko apsivilkti viską, ką pasiėmiau, vienu metu :D. Gerai, kad platoki tie drabužiai, tilpau į 5 sluoksnius ir dar vietos liko :D... Mačiau, kad vėsoki orai nusimato, bet, kad ant tiek vėsoki, nenumaniau. Visko buvo, ir saulutės, ir lietaus, ir netgi sniego!

Pirmasis sustojimas.

Gardų ozas.

Pasakiškai graži, tvarkinga vieta. Yra ir stovėjimo aikštelė, tualetas ir pavėsinė, kurioje papusryčiavome.

Šis, 1 km ilgio pėsčiųjų takas, yra Žemaitijos nacionaliniame parke, už 4,4 km nuo Žemaičių Kalvarijos miestelio. Ozas, tai ilga, siaura kalva, sudaryta daugiausia iš smėlio ir žvyro. Šis kalvagūbris susidarė iš nuogulų, kurios klostėsi ledyno viduje, vandens tirpsmo tėkmių vagose prieš 12–13 tūkstančių metų. Gardų ozo aukštis nuo papėdžių iki aukščiausių gūbrio keterų vietomis siekia 10–15 metrų. Sovietiniais laikais šioje vietoje buvo žvyro karjeras, vėliau – nelegalus šiukšlynas.

Atvykusios, pirmiausia pamatėme didelį skardį ir jo papėdėje porą tvenkiniukų.  Palei tvenkinį nuėjom iki laiptų, kuriais galima pakilti ant skardžio, ten yra apžvalgos aikštelė.

Užlipusios į kalvą pasigrožėjome Žemaitijos horizontais ir labai gražiu šios vietos elementu – širdutės formos sala viename iš tvenkinių. O kitas tvenkiniukas pats yra širdutės formos.

Apėjome visą teritoriją. Jos labai nedaug, apžiūrėjome statų skardį, perėjome tvenkinius jungiančiais liepteliais. Ir lekiam toliau 😉

Antras sustojimas.

Jogaudų apžvalgos bokštas. Tai tik 5 metrų medinis bokštelis (regykla) pastatytas ant kalvos, 140 m aukštyje virš jūros lygio, šalia Jogaudų karjero. Nieko labai ypatingo, bet įdomu.

Lekiam toliau, iki Šeirės pažintinio tako.