2018 m. sausio 5 d., penktadienis

Naujieji metai už tvoros. Berlynas (Vokietija)

Na ir paskutinė stotelė -  Berlynas. Kažkodėl įsivaizdavau, kad Berlynas bus kažkas "Vau!", bet to nebuvo. Tikriausiai mintimis lyginau su Drezdene matytais vaizdais, o čia nebuvo nieko panašaus. Nesupratau kodėl jis vadinamas vienu iš gražiausių Europos miestu. Gal tiesiog, bendrakeleivio teigimu, tam reik atskiros dienos su vietiniais gidais, kad pamatyti visą miesto grožį. Nes čia istorija nėra vienoje vietoje, ji išsibarsčiusi per visą miestą, o įdomesni kampeliai net užkišti tolėliau nuo turistinių maršrutų.
Kadangi vairuotojams laikas 9 valandų poilsiui, tad mes per tas 9 valandas vaikštinėjome po Berlyną.
Berlynas mano akimis.

Pirmiausia, stabtelėjome Aleksandro aikštėje taip pavadintoje Berlyną aplankiusio caro Aleksandro I garbei. Viena iš turisčių net perklausė, ar tai tikrai yra aikštė??? Ką gražausio iš jos mačiau, tai televizijos bokštą. Anot gidės, saulėtą dieną kupolas labai gražiai "spindi", spindesyje galima įžvelgti kryčių, ir Šv. Marijos bažnyčią.

Šv. Marijos bažnyčia.

Keliaujame toliau. Muziejaus saloje stovinti Berlyno katedra, tai didžiausia protestantų bažnyčia Vokietijoje. Graži, įspūdinga. Įėjimas mokamas. Liūdna, kad nėjome į vidų.

Su tualetais Berlyne labai "prasti popieriai". Mokami tai mokami, bet ir tų rasti neįmanoma, reik ieškoti kavinių ir ten prašytis įleidžiami. Nebent pagudrauji pasinaudoti kokio nors muziejaus tualetu, kaip mes tai sėkmingai įgyvendinome :D Užėjimas "su reikalais" į vieną iš muziejų :D

Keliaujam toliau. Šį kartą (šioje kelionėje) gidės nelabai girdėjau, nelabai sugaudžiau kada ji ką pasakoja. Nežinau ar gidė ne visai atitiko mano lūkesčius, ar aš nesugebėjau jos įsiklausyti, bet daugelyje vietų tiesiog grožėjausi matomais vaizdais/pastatais.

Užėjome į įdomią bažnyčią.

Sutarėm vietą, kur visi susitiksim, po Naujų sutikimo (prie šios skulptūros). Kas norėjo ir toliau vaikštinėjo su gide, o mes lėkėm savais keliais. Nusprendėm, kad mums gidės paslaugų nebereikia. :)

Susitikimo vieta.

Radę kavinukę pavalgėme, šalia esančioje suvenyrų parduotuvėje įsigijau magnetukų ir ėjom apžiūrėti naktinio Berlyno.

Reichstagas 1894 m. buvo pastatytas specialiai parlamento, rinkto tiesioginiuose rinkimuose, darbui. Plačiau apie jį -> Reichstagas. Atrodo iš ties įspūdingai.

Kaip bebūtų gaila, bet prie Branderburgo vartų visi priėjimai buvo užtverti. Pagrindinio renginio vieta griežtai saugoma aptvertomis tvoromis, policija su ginklais, griežta patikra prie įėjimų. Negalima įsinešti ne tik alkoholio, aštrių daiktų, bet aplamai neleidžiama įeiti su kuprinėm. O kaip mes turistai be kuprinių, juk ten "pusė mūsų gyvenimo" keliauja kartu :D O dar žmonių minios !!! Tad nusprendėm Naujuosius sutikti šiek tiek atokiau, bent jau taip tikėjomės, kad atokiau, tiesiog iš kitos pusės nei vyksta pagrindinis renginys. O juk tokių kaip mes begalė... :D

Taip atrodė priėjimai iki Brandenburgo vartų, iš šono, likus kelioms valandoms iki Naujų. Vėliau pertvaros persikėlė dar per kelis kvartalus.

Iš priekio arčiausiai tik taip pavyko prieiti. Nusprendėme čia sutikti Naujus, tačiau grįžus čia likus dviems valandoms iki Naujų, pertvaros buvo perkeltos dar per kelis kvartalus!!!

Kadangi dar nemažai laiko likę iki 12 val, tai ėjome pasižvalgyti į kitą "barikadų" pusę nuo Reichstago.

Paminklas Holokausto aukoms, užimantos 19 tūkst. kvadratinių metrų plyti tarp Potsdamo aikštės, Jungtinių valstijų ambasados ir įvairių ministerijų.

Na ir Potsdamo aikštė. Berlyno sienos fragmentas. Mugė su karštu vynu. Tualeto paieškos :D. Netyčia užklystas gražus reginys. Prekybcentrio papuošimai.

Mugė

Karštas vynas. Taures galima buvo gražinti (depozitas (3eur)), pasilikome prisiminimui ;)
Nepakartojamai graži vieta, foto neperteikia to ką matėme.

Įspūdingas pasirodymas.

Pasipuošimai ....

Pačius Naujuosius sutikom triukšmingoje minioje. Fejerverkus mėtė tiesiog po kojom, pelenai krėtėsi į akis, fejerverkų atplaišos skriejo pro šalį.... jau nesuprasi ar ten fejerverkai šaudo, ar automato serijas kas paleido. Chaosas !!! NAUJI METAI KITAIP !!! :D
P.S. Ačiū Ruslanai, kad nepalikai manęs šioje chaotiškoje minioje ;) Tikiuosi mėlynių, nuo mano įsistvėrimo į tavo ranką, neliko... :D
Truputį pabumbėsiu. Ši kelionė buvo prasčiausia organizuotumo prasme. Ir tai ne mano vienos nuomonė.
Bet pamatėm iš ties nemažai gražaus, įspūdingo, įdomaus. Labai norėčiau grįžti į Drezdeną ir pasivaikščiojimui skirti visą dieną. Kol kas, tai pati gražiausia, kada nors lankyta mano vieta. Vroclave taip pat norėčiau dar kartą apsilankyti. Naktinis prasibėgimas paliko daug klaustukų. Na, kad ir kaip bumbėjau, kad Berlynas nesužavėjo, tikriausiai norėčiau jį dar kartą aplankyti, tik dienos metu. Įsitikinimui arba paneigimui, kad tai nykus, niūrus miestas :)