2017 m. rugpjūčio 4 d., penktadienis

Portugalija. Kelionė mašina į Europos pakraštį prie Atlanto. 8 - 9 diena.

8 diena
     Susidedam daiktus ir į kitą viešbutį, kuris arčiau Lisabonos ...  Pakeliui aplankome Tomar mieste esančią tamplierių pilį, Kristaus ordino vienuolyną. Įspūdinga pilis, ten esantis aštuoniakampis altorius, ilgi koridoriai, aukštos skliautuotos lubos. Vienuolynas įkurtas XII a., vėliau tapo tamplierių būstine. Legendos byloja, kad Tomare vis dar gali būti paslėpti tamplierių lobiai, gal net  šventasis Gralis.

Atvykus į viešbutį nuvilia jo švara. Tik vaizdas pro langus – vandenynas – bando kompensuoti užsisenėjusią nešvarą. Dar nesu pirkusi kvapuko viešbučio kambariui... Indus teko šveisti, net kavos puodelius.  Tik vandenyno ošimas ir ramino.

9 diena
      Judam į Sintrą. Pravažiuojam Marfa miestą ir jo gražuolius rūmus Marfa national Palace. Sintroje esame numatę lankyti Pena rūmus. Į mažojo klausimą, kokią pilį lankysim, atsakiau, kad stebuklingą, kaip iš animacinio filmuko, nes iš internete esančių vaizdų būtent toks įspūdis ir susidarė.
     Iš toli ant kalno pamatome spalvotą pilį. Kol atvažiuojame, stabtelime ne vienoje spūstyje, nes keliaujančių daug, gatvelės siauros, status kelias. Mašiną pasistatome netoli įėjimo, vos kokie 500 metrų. Už bilietus paliekame nei daug, nei mažai – 61 eurą (bilietai į rūmus ir užkilimas autobusiuku iki rūmų keturiems).  12 eurų tikrai būtume sutaupę nemokėdami už autobusiuką, nes pakilimas tikrai ne toks status ir ilgas, kaip kasoje informavo.
    O patys Pena rūmai... Netradiciniai savo spalvingumu, tačiau karališki. Atrodo, kad jie žaisliniai, netikri, kol neužlipi ant kuorų, neįeini į kambarius, menes. Reikia pamatyti ne tik vidų, bet ir vaizdus nuo rūmų: matosi vandenynas, aplinkiniai miestukai, visas kalnas, šalia esančios pilys...

Pačioje Sintroje pasigrožime Sintra national Palace, paskanaujame ledų, pasivaikštome po miestelį, nuvažiuojame į šalia esantį paplūdimį.

Grįždami užsukame į vaisių ir daržovių prekyvietę, kur susipažįstu su nauja daržove xuxu (čajotu). Kol su pardavėju aiškinuosi, ką su ja daryti, prieina inteligentiškos išvaizdos garbaus amžiaus vyriškis, pasako, kad troškiniui naudoti, iš kokių daržovių jį geriau daryti. Jo padedama susirenku, ko reikia, ir taip išsprendžiu klausimą, ką daryti vakarienei – bulvių, morkų, svogūnų, baltojo ridiko, cukinijos ir čajoto troškinys. Super. Kol vyrija po kelionės pliuškenosi baseine, mano puode troškinosi xuxu.

p.s. Portugalijos keliai. Maniškis važiavimą jais nusipirko dar būdamas Lietuvoje – 20 eurų. Atvykęs vis žiūrėjo, kiek liko, deja, nerodė. Parašė laišką, atsakė portugališkai... Paprašėm pirmos nakvynės šeimininką paaiškinti, ar viskas gerai, ar nebus problemų, nes nerodo, kiek nuskaičiuota už kelius, juolab, kad dar buvo papildymas 10 eurų. Susiskambino su atsakingais už tai, šiaip ne taip išsiaiškino, aktyvavo. Šiandien vyrui net paskambino, informavo, kiek likę pinigų važiuot Portugalijos mokamais keliais, nors rašo, kad ateina sms žinutė. Patikrinęs epaštą rado net laišką, kad jo susidomėjimas juos labai nustebino, dėkoja, dar kartą informuoja, koks likutis ir t.t... Šaunu.