2017 m. rugpjūčio 3 d., ketvirtadienis

Portugalija. Kelionė mašina į Europos pakraštį prie Atlanto. 6 - 7 diena.

Rytinis prabėgimas palei Atlantą ne tik kojom sėkmingas, bet ir akims – užtikau sendaikčių turgų, matyt, trečiadieniais veikia. Išsidėlioję savo prekes prekeiviai šnekučiuojasi bepradedančios lįsti saulės fone, sustojus paklausti dėl prekės  ateina šalia esantys pasidomėti, kas, ko nori, „padeda“ susikalbėti portugališkai... Sudėtingas tas susikalbėjimo procesas, kai portugališkai tik obrigado (ačiū) moki, bet visgi suderėjau ir įsigijau antikvarinę portugališką vazelę. Daugiausiai pastangų pareikalavo aiškinimas, kad dabar nepasiėmusi pinigų, bėgioju, kad greit grįšiu namo pasiimti ir atgal ateisiu susimokėti. Jergau, rodant beliko tik špagatą padaryti...
     Visą „apsidžiaugusią“, kad pavyko sandėris su vietiniais, išvežė į Portą.  Šįkart mašiną palikome požeminėje aikštelėje pačiame miesto centre. Stovėjimo kaina  7,65 eurai (už 4,5 val.).
      Pirmas aplankytas objektas – Tore dos Clerigos - bažnyčia su bokštu, kuri puikiai tarnavo kaip orientyras vaikštant po senamiestį. Tai barokinė bažnyčia, turinti beveik 76 m varpinės bokštą.

Aplankyta Palacio das Cardosas, Estacao de Sao Bento (stotis, kuri puošta  tradicinėmis portugališkomis glazūruotomis keraminėmis plokštelėmis azulechomis (dviem tūkstančiais)).

Taip pat Igreja Sto. Ildefonso (Anot mažojo, bažnyčia prie balandžių po ledų, nes šalia jos labai garbingo amžiaus senukas lesino balandžius, kurie visiškai nebijo žmonių), Camara Municipal do Porto (aikštėje staliukai su metalinėm kėdėm prisėsti pailsėti; nusinešimo problema išspręsta vienos kojos prikabinimu prie plytelių;), pakeliui į apžvalgos aikštelę aplankyta Mosteiro S. Bento da Vitoria bažnyčia,toj pačioj gatvėj kita bažnyčia Museu Igreja da Misericordia. Gatvės gale - apžvalgos aištelė, matos visas Porto senamiestis prie upės. Pasimėgauta portugališkais pyragėliais Pastel de Nata, kuriuos, sako, pagal slaptą receptą skaniausiai kepa Lisabonoje šv. Jeronimo vienuolyne.

Po istorijos muziejaus, pakilom į parką Paltacio de Cristal ir viršutine gatve grįžom į senamiestį, praėjom Santo Antonio ligoninę ir bažnyčias, tarsi sulipusias iš dviejų dalių, Igreja dos Carmelitas (vienuolių moterų) ir Igreja do Carmo (vienuolių vyrų) . Iš pirmo žvilgsnio, jos sujungtos, bet, pasirodo, tarp jų yra vieno metro pločio namas, kuriame dar visai neseniai  (gal prieš ketvirtį amžiaus) gyveno žmonės. O namas tam, kad bažnyčios viena su kita negalėjo turėjo bendros sienos, tatai skirtingų lyčių vienuolių skaistybei būtų grėsmė.
      Kad nebūtų per trumpas pasivaikščiojimas, nukulniavome dar ir į parką Jardins do Palacio de Cristal.

Na, ir jei atvažiavome tiltu Ponte de D. Luis I (Luišo Pirmojo tiltas), tai išvažiuodami pravažiavome tiltu Ponte do Infante.
Nueiti 7,21 km.
       Pakeliui namo užsukom melionų, abrikosų, papajų, paciflorų... Egzotika. Įdomu, viena valgysiu, ar dar bus prisijungiančių?..
7 diena
      Tinginio diena. Tikriau – tradicinio maisto ragavimo diena. Buvome nusprendę pirmiausiai ragauti francesinha sumuštinius Luso Africano užkandinėje, kuri yra Ovar. Deja, kaip tyčia, ji visą dieną nedirba. Tad pasigrožėję pačiu miestu važiavome į Sao Jacinto miestelį, kuris yra visai netoli mūsų apsistojimo vietos, tik 14 km. Ten restoranas „Peixaria“, kuris iš išorės tikrai nepanašus į restoraną, tačiau patiekalai vykę. Ragavome žuvį (ešerį, sardines), desertus.

Ryt kylam kiton vieton, arčiau Lisabonos.