2015 m. rugsėjo 1 d., antradienis

Kelionė per kalnus link Juodosios ir Adrijos jūrų. 12,13, 14 ir 15 diena. Slovėnija, Kroatija

12 diena (2015-08-19)
Rytas apsiblausęs. Vėl tik įvažiavus į Slovėniją ima lyti. Pasiutimas ir ne kitaip. Kaip koks Bermudų trikampis. Kaip mantrą pakartoju, kad nelis, kai išlipsime iš mašinos.
Pasiekiame Postoinos urvus.

Pradžioje pasitinka mergaitės, kurios aiškiai paaiškina, ką galima pamatyti, kokius bilietus pirkti, nes yra galimybė pasirinkti vieną ar kitą objektą, kelis objektus. Mes nutariame važiuoti traukinuku į urvus, apžiūrėti vivariumą ir Predjamos pilį. Už du suaugusius, ir du vaikus sumokame apie 150 eurų (perkant bilietus į kelis objektus pigiau; iškart galima susimokėti už stovėjimo aikštelę automobiliui – 4 eurai). Kandžiojasi, bet tikrai buvo verta. Urvai nuostabūs, ėjome su angliakalbių grupe – gidas pasakoja apie atsiradimą, pačias uolas, urvų gyventojus...

Vivariume pamatėme Žmogiškąją žuvį – amfibiją. Tik kad ji tamsoje gyvena, tai net nemačiau, ką fotografuoju...

Ekskursija urvuose užtrunka apie 1,5 val. Pradžioje traukinuku pavėžėja, po to keliauji pėstute, grįžti taip pat traukinuku. Labai šauniai išspręstas lankytojų susodinimas ir paskirstymas – gauni bilietą su nurodytu laiku, kada turi sėsti ir važiuoti urvuosna. Nereikia užsiimti eilių ar grūstis.
Svarbu šiltai apsirengti: urvuose apie 8-10 laipsnių temperatūra. Galima vietoje išsinuomoti apsiaustus, bet ar verta?

Po šio gamtos stebuklo važiuojame į pilį. Tiesa, galima su savo mašina nevažiuoti, į bilieto kainą įeina ir nemokamas nuvežimas autobusu, kuris kursuoja nurodytu laiku, berods, kas valandą. Mes važiavome patys. Pasistatyti mašiną gan keblu, nes daug lankytojų, o vietos ne itin daug, bet radome. Pati pilis kaip iš pasakos: dalis pastatyta, kita dalis oloje. Pirkę suaugusiojo bilietą gali imti audiogidą. Sužinome, kaip atsirado pilis, kada, kad vienas jos valdovų savo valdymo principais buvo panašus į Robin Hudą, kad buvo slaptas išėjimas, kad visad buvo geriamo vandens, nes jis pilin patenka iš kalnų, kad ant pilies laiptų Jacky Chan filmuodamasis patyrė didelę traumą... Įdomu, nes ne tik plika istorija, bet ir šiuolaikiniai fakteliai pamėtyti.

Beje, kol lankėm objektus, nelijo... Cha...

13 diena (2015-08-20)

Paskutinė diena prieš važiavimą namo. Poilsio ir jūros. Paskutiniai panardymai, pasiplaukiojimai, pasideginimai. Liūdnoka, bet toks gyvenimas. Kas turi pradžią, turi ir pabaigą.

14 diena (2015-08-21)

Keliamės anksti - 6 val., kad išvažiuotume 7 val. Paliekame lietuviškos degtinės su varpa (prašom nesijuokti) buteliuką šeimininkei, kuri svetingai priėmė. Pervažiuojam Kroatiją, Slovėniją, Vengriją (čia užsukame į augalų sodinukų parduotuvę, kur akis užkliūva už puskiparisių ir gėlės, kuri būdinga tiems kraštams - hibiscus syriacus marina. Čia jau vyras pamalonina ir randa laiko bei vietos mašinoje „parsiboginti" augalus...), Slovakiją, pasiekiame Lenkiją. Netoli Katovicų nakvojame. Tiesa, tądien buvome tapę milijonieriais... Vengrijoje už gėles sumokame pusę milijono, už 40 l kuro 1,5 milijono... aišku, vietine valiuta. Bet vis tiek malonu.

15 diena (2015-08-22)

Sustojame Varšuvoje paieškoti mokyklinės kuprinės. Bergždžias reikalas su manimi tuo klausimu – geriau rasiu namie.
Lietuvoje, namie, atsirandame 21 val.
Namai namučiai.

Reziume
Nuvažiuoti 6919 km. Pravažiuotos šalys: Lenkija, Slovakija, Vengrija, Rumunija, Bulgarija, Serbija, Kroatija, Slovėnija. Lankyti objektai šiose šalyse: Rumunija, Bulgarija, Kroatija, Slovėnija. Pamatome Tatrų, Alpių, Karpatų, Balkanų kalnus.
Kurui išleisti 796,08 eurai, nakvynei 959 eurai, keliams 105,73. Kuro kainos mažai skiriasi nuo lietuviškų, plius minus keli centai.
Bulgarija – rožių šalis, tad ir lauktuvės turėtų būti susijusios su jomis: kremai, šampūnai, muilai, kvapai, saldainiai (prekybos centruose yra puikios saldainių dėžutės, kuriose be saldėsių yra ir atvirutė su Bulgarijos vaizdais), vynas, rakija, alus, galų gale, rankšluosčiai su Bulgarijos užrašu, kuriuos pigiau įsigyti galima didesniuose prekybos centruose. Dėl maisto - tikrai verta pasinaudoti proga prisivalgyti skanių arbūzų ir melionų.
Apie Kroatiją esu rašiusi čia.
Slovėnijoj brangu. Aišku, galima pirkti viską, bet ar verta? Pvz., mažiukas magnetukas prie urvų virš 4 eurų. Beje, mes dėl kainų skirtumo ir važinėjom iš Kroatijos į Slovėniją. Geriau nusprendėm pavažiuot, nei mokėt brangiau už tokius pat apartamentus Slovėnijoj.
Dėl valiutų keitimo. Bulgarijoje nebuvo jokių problemų dėl keitimo - praktiškai kas keli metrai buvo galima eurus iškeisti į levus. Negana to, galėjai mokėti eurais. Paskaičiuojama pagal oficialų banko kursą. Monetų neima, tad mažiausias nominalas - 5 eurai. Atmeta tokiu atveju levais. Jei duodi daugiau eurų, dalį atmeta eurais, smulkmę levais. Aišku, patogiausia už kurą ir viešbučius bei parduotuvėse atsiskaityti banko kortele, tuomet išvengi papildomų keitimų. Kroatijoj ne tiek daug galimybių pasikeisti, todėl turi planuoti iš anksto savo išlaidas. Slovėnijoj euras, tad jokių problemų.