2015 m. liepos 22 d., trečiadienis

Trys dienos Latvijoje. Pirmoji diena (Bauskė, Jūrmala, Ryga)

Vis daugiau lietuvaičių renkasi pajūrį Latvijoje. Ten, sako, gražiau, švariau, ramiau.
Nusprendėme ir mes aplankyti „broliukus“.  Skambutis sesei, data suderinta. Lieka tik susidaryti maršrutą, kad nereikėtų blaškytis nežinant kur (norim labiau pažintinės kelionė nei gulėjimo paplūdimy). Taip ir laikas, ir nervai susitaupys. Patyrinėjus interneto platybėse + žemėlapyje,  planas toks:
Pirma diena
Jūrmala ( pakeliui užsukti į Bauskės pilį).
  • Majorių paplūdimys, skulptūra „Bruņurupucis“ („Vežliukas“)
  • Paveikslų teatras „Inner Light
  • Dzintari parkas
  • Jūrmalos muziejus po atviru dangumi
  • Nakvynė Rygoje + pasivaikščiojimas Rygos gatvėmis
Antra diena
Tervetė – Tervetės parkas.
Kuldyga:
  • Senamiestis
  • Uosto gatvės promenade
  • Paplūdimys
  • Pajūrio muziejus po atviru dangumi
  • Fontanai
 Plano vykdymas...
Vos atvažiavus sesei (vairo valdovei) ir kartu su manimi prisėdus prie žemėlapio peržvelgti, ką susiplanavome, maršrutas staiga pasikeitė... Bestudijuojant, ką lankysim, vienai (tai man ) užmetus mintį, kad visai būtų įdomu lėkti palei jūrą Ryga – Kolka, kitai tarstelėjus, o kodėl gi ne... Planas pakoreguotas.

Pirma diena. Molėtai – Bauskė – Jūrmala

Kylam anksti ryte (4val.). Visi dar mieguisti tempiam krepšius į mašiniuką. Krepšiuose tik būtiniausi daiktai (kaip visada iš tų būtiniausių būna pusė nepanaudota, bet ką gali žinot, o gal prireiks). Po dviejų valandų mes prie Bauskės pilies, kuri yra Nemunėlio ir Mūšos santakoje. Papusryčiavome (įsidėję buvom sūrio, dešros, vaisių... žodžiu – užkandukų), po to patraukėme link pilies. Į vidų eiti neplanavome. Už pilies yra gražus parkas, scena... Pasigrožėjome gamta. Tiesa, tualeto reikėjo paieškoti, net klausėme sutiktos darbuotojos, kur link mums eiti... Pasirodo, tolokai už pilies.. Spėjom :D

Traukiam toliau. Jūrmala. Pirmiausia aplankėme paplūdimį. Oras nesuprasi koks: tai saulė, tai debesys, žmonių vos vienas kitas gulinėja, bando degintis. Paplūdimys tvarkingas. Prie pat jūros kelios kavinės, tualetai (paprašius kavinėje rakto nuo jų, nereik būtinai ką nors nusipirkti ar susimokėti, kaip pas mus dažniausiai :D ) Prisilietėme prie skulptūros „Bruņurupucis“ („Vežliukas“).  Skulptorius – J. Barda (J. Bārda) (1995). Skulptūra simbolizuoja gyvenimo trukmę.

Aplankėme paveikslų teatrą Art Studio 'Inner Light' .  Šioje dailės galerijoje galima pamatyti įdomią, savotišką paveikslų parodą, kuri sukurta unikalia technika (fluorescencinio piešimo efektas) – paveikslai, ypatingai apšviesti, pradeda švytėti ir lankytojas paveikslo vietoje mato kitą, tarsi paslėptą variantą. Kaina suaugusiems 3 eurai, vaikams 1 euras. Nežinau, ar verta tiek mokėti, bet man asmeniškai tie piešiniai įspūdį paliko. Yra minkštasuoliai, ant kurių prisėdęs gali ramiai stebėti, kaip tie paveikslai keičiasi, nes šviesa kas kelias minutes pasikeičia.

Taip pat užsukome į Dzintarų miško parką. Tikrai verta čia užsukti su vaikais, nes yra daug įrengtų žaidimų aikštelių įvairaus amžiaus vaikams, yra kavinukė, įrengti riedučių takai. Taip pat stūkso didelis apžvalgos bokštas. Vaikai iki pat viršaus neišdrįso lipti, o aš vaidinau didvyrę ir kopiau, tiesa, pačiam viršuje išties baisoka, nes atrodo, jog bokštas svyruoja. (Įėjimas nemokamas. Yra "parkingas", taip pat nemokamas).

Dar viena graži, lankytina Jūrmalos vieta - tai Jūrmalos muziejus po atviru dangumi. Įėjimas nemokamas. Muziejuje matėme daug eksponatų, kurie atspindi  19 ir 20 amžiaus Jūrmalos žvejų gyvenimą bei darbą. Muziejuje įrengta XIX a. pajūrio žvejo sodyba su gyvenamuoju namu, ratine su klėtimi, tinklų stogine, žuvies rūkykla, pirtimi ir kitais trobesiais, kurie buvo surinkti iš įvairių Jūrmalos žvejų kaimelių. Pasirašėme į svečių knygą ;)

Su daug gerų emocijų lekiam į Rygą, ten iš anksto rezervavome kambarį nakvynei. Tiesa, su maistu Jūrmaloje mums šiek tiek nepasisekė. Užsukome į Grilbarą, gavom padegusio maisto ( gal toks turėjo būti :D ), už 5 asmenis susimokėjome 33 eur.
Nakvynei pasirinkome Dome Pearl Hostel .
Tai tiesiog kambarys su daug lovų (patalynė, rankšluosčiai). Yra bendras dušas, virtuvėlė (kava ir arbata nemokamai). Už 5 asmenis sumokėjome 50eur parai. Vaizdas pro langą gan gražus, groja gyva muzika. Po hosteliu yra kavinė. Apsistoję ir minutėlę pailsinę kojas išsiruošėme pavaikštinėti po vakarėjančią Rygą. Pavalgėme picerijoje Can Can (picų kainos 6,99eur.)

Taip ir baigėsi pirmoji mūsų kelionės diena, reik išsimiegoti, nes kitą dieną laukia ilga kelionė ant ratų (Rygą - Kolka - Ventspilis).

P.S. Ir įdomumui - hostelio taisyklėse įtrauktas punktas " Prašome nesimylėti kambaryje. Taip, mes Jus girdime."