2016 m. balandžio 8 d., penktadienis

Daigintos saulėgrąžos


Nuo praeito pavasario ant mano palangės prie pipirinių atsirado ir padėkliukai su saulėgrąžų daigais.
Ką rašo apie saulėgrąžų daigus? Saulėgrąžų daiguose gausu chlorofilo, vitaminų, vitamino D, lecitino (jis atsakingas už riebalų apytaką kraujyje), taip pat omega-3 riebalų rūgšties, skatinančios smegenų veiklą, odos, plaukų ir kaulų atsinaujinimą.

 
Norintiems daiginti prireiks:
termiškai neapdorotų saulėgrąžų su lukštais (nekepintų, nesūdytų, pirkau turguje sveriamas, stambesnes),
indelio daiginti (naudojau plastmasinius padėkliukus nuo sushi, tinka ir vienkartinės plastmasinės lėkštės),
žemės (naudojau skirtas sėkloms daiginti ir daigams persodinti).

Iš pradžių reikia, kad saulėgrąžos išleistų mažus daigelius, tam saulėgrąžos išmirkomos per naktį, o ryte vanduo nupilamas. Saulėgrąžos paliekamos tame pačiame inde ir perskalaujamos kas 12 valandų. Kai po poros dienų pradės dygti, tai jau laikas tankiai paskleisti jas į padėklus su žemėmis, palaistyti. Žemės sluoksnis padėkluose turėtų siekti maždaug 2-4 cm.
Tam, kad sėklų šaknys geriau įsitvirtintų žemėje, o augalas augtų sultingesnis, saulėgrąžų daigus reikia paslėgti (sunkiu daiktu, plyta, knyga). Vieną ant kito dėjau du padėklus ir ant viršaus uždėjau kelias knygas. Taip laikyti 2-3 paras, kasdien palaistant.


Po 2-3 dienų reikia nuimti svarmenį ar padėklus vieną nuo kito, padėti ant palangės ir auginti stebint, kad pakaktų vandens. 




Valgyti galima, kai daigeliai ne mažesni nei 5 cm, reikėtų žirklėmis nukirpti netoli šaknų ir skanauti. Geriausia auginti kol daigas turi tik du lapelius, nes paskui augalas praranda savo maistines savybes. Maždaug 7–11 auginimo dieną daigai yra maistingiausi.
Asmeniškai aš valgau juos įdedant į salotas arba ant sumuštinio. 



Mama Elžbieta

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą